logo logo
 
 

Dit doet CML tijdens de coronacrisis

placehold


Omdat de gevolgen van de coronacrisis nog lang gevoeld gaan worden in de Leidse binnenstad, is het Centrummanagement op verschillende fronten bezig de belangen van ondernemers te behartigen. Hieronder lees je wat het Centrummanagement op dit moment doet. 

Download hier het promotiepakket voor 'Zo blijft Leiden open'
Op 29 mei 2020 hebben wij samen met de gemeente Leiden en de Koninklijke Horeca Nederland afdeling Leiden de campagne 'Zo blijft Leiden open' gelanceerd. Deze stadsbrede campagne roept bezoekers op om van te voren te checken of het te druk is in de stad en je aan de richtlijnen rondom het coronavirus te houden. Voor deze campagne is de campagnesite www.leidenopen.nl gelanceerd, met alle relevante informatie voor bezoekers. 

Onderstaand kun je het hele promotiepakket, of alleen de posters downloaden. Samen zorgen we ervoor dat deze campagne een succes wordt, waardoor we Leiden open kunnen houden.



Koop lokaal-campagne

Meteen in de week waarin de eerste maatregelen werden genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, startten wij de campagne 'Koop lokaal, juist nu'. In de eerste weken zijn al meer dan 80.000 Leidenaren bereikt met deze campagne. Daarnaast hebben we samen met Leiden Marketing de pagina Thuis in Leiden opgezet, waar initiatieven van ondernemers die op creatieve wijze met de crisis omgaan worden verzameld. 

Informatievoorziening
Samen met de gemeente verzorgen wij de informatievoorziening over maatregelen die voor ondernemers worden genomen, zowel op lokaal als landelijk niveau. Alle informatie met betrekking tot de coronacrisis is op deze pagina te vinden.

Belangenbehartiging
We staan in nauw contact met de gemeente Leiden om te pleiten voor maatregelen die ondernemers helpen, zoals uitstel van gemeentelijke belastingen en het instellen van stimuleringsmaatregelen.

Parkeercampagne
Er wordt hard gewerkt aan een parkeercampagne die wordt gestart na de crisis, met korting voor bezoekers en het vergroten van de bekendheid van de nieuwe garages.

Winkelcampagne
Na de crisis starten we samen met Leiden Marketing de winkelcampagne 'Trakteer jezelf op Leiden' om mensen weer naar de Leidse binnenstad te trekken.

Evenementen
Waar mogelijk bieden we extra ondersteuning bij evenementen die voor meer bezoekers in de binnenstad zorgen.

Anderhalve-meter-economie
Samen met Leidse ondernemersorganisaties en de gemeente Leiden denken we na over de invulling van de anderhalve-meter-economie. Zo willen we ervoor zorgen dat, vanaf het moment dat het mogelijk is, de Leidse ondernemers weer zo snel mogelijk open kunnen. Heb je zelf ideeën over de invulling van de anderhalve-meter-economie, mail ons dan naar info@centrumvanleiden.nl.