logo logo
 
 

TERUGBLIK 2018

placehold

Zie hieronder een terugblik op de Kennis & Kunde Workshops van 2018

Let op! De inschrijving sluit op vrijdag 25 mei 2018.

• 29-05 | Workshop 'Etaleren' | Hubspot Leiden
Inclusief een etalagewedstrijd in samenwerking met Leiden Shopping! Je vindt hierover alle informatie bij deze workshop.

• 05-06 | Workshop 'Facebook voor Gevorderden' | Stadsgehoorzaal Leiden

• 26-09 | Workshop 'Online Zichtbaarheid' | Rabobank Leiden

• 15-10 | Workshop 'Google Adwords' | Rabobank Leiden

• 05-11 | Workshop 'Google Adwords' | Rabobank Leiden


Alle workshops beginnen om 18.00 uur met een inloop met drankje en broodje en eindigen omstreeks 21.30 uur. Hierna is nog tijd voor een netwerkborrel.


Voor wie zijn de workshops bedoeld?

De workshops zijn voor maximaal 4 personen per onderneming, tenzij anders aangegeven. Ondernemers/eigenaars, leidinggevenden en medewerkers… iedereen is dus in principe welkom!

Terugblik inspiratiesessie 9 mei 2018

placehold

‘BEN JIJ KLAAR VOOR DE TOEKOMST?!’

Op woensdagavond 9 mei trapten we de nieuwste serie Kennis & Kunde Workshops af tijdens de Inspiratiesessie in HUBSpot. Het thema van dit jaar ‘Ben jij klaar voor de toekomst?! kwam tot leven door de verschillende sprekers: van economische ontwikkelingen tot de implementatie van het VN-verdrag inzake de rechten van personen met een handicap om de Leidse Binnenstad voor iedereen toegankelijk te maken.


Praktische informatie:

Locatie HUBspot Leiden (Langegracht 70, Leiden)

18:00 uur Inloop (met hapje en drankje)
18:45 uur Erik Versnel – Rabobank Leiden- Katwijk
19.15 uur Denise Rontberg en Melanie Haaksma - STUDIO 2010
20.00 uur Pauze
20.30 uur Marc de Hond (inspirerende spreker en ondernemer) en Suzan Paulussen & Wouter Ydema, projectmanagers ‘Leiden Laagdrempelig’
21:30 uur Start netwerkborrel

placehold

Erik Versnel, directeur Leiden Rabobank-Katwijk en tevens partner van de Kennis & Kunde Workshops, opende de avond en gaf de aanwezige ondernemers inzichten in de economische ontwikkelingen de komende twee jaar. Naast de economische ontwikkelingen gaf hij aan dat er twee nog belangrijke factoren zijn waar je als ondernemer op moet inspelen: de klant (en zijn herkomst) en technologie. Hij gaf enkele voorbeelden van ondernemers die op slimme wijze inspelen op de veranderende markt gebruikmakend van de (technische) mogelijkheden, beschikbare kanalen (omnichannelmanagement) en de veranderende wensen van de klant. Hij daagde de aanwezige ondernemers uit om voor zichzelf na te gaan welke mogelijkheden zij hebben en ook samenwerkingen aan te gaan met andere ondernemers.

 

Meer informatie
bedrijven@leidenkatwijk.rabobank.nl

INSTORE Concept store

placehold

Deze laatste oproep was ook de kern van de boodschap van de Melanie en Denise, twee Delfste ondernemers, die vorig jaar met hun INSTORE-conceptstore, de Retail Award hebben gewonnen voor ‘Most innovative Start up’. Met vallen en opstaan en het benutten van alle beschikbare technologie zijn zij er in 5 jaar in geslaagd om hun onderneming te laten groeien van Pop-Up onderneming naar een vaste winkel met creatieve studio in Delft.

Hun enthousiasme en ondernemerschap zorgde voor veel energie in de zaal en in de pauze werden zij door diverse ondernemers benaderd om nog wat informatie te geven over hun succesfactoren.

Meer informatie
melanie@studio-2010.nl

Leiden Laagdrempelig

placehold

Na de pauze werd stilgestaan bij het VN verdrag inzake de rechten van de personen met een handicap. Om dit verdrag op juiste wijze te implementeren in Leiden is het project ‘Leiden Laagdrempelig’ gestart onder aansturing van projectmanagers Wouter Ydema en Suzan Paulussen. In een laagdrempelige quiz konden de aanwezigen hun kennis toetsen over wat toegankelijkheid betekent.

Tevens werd een korte toelichting gegeven op de pilot die in het winkelgebied Doezastraat/Herenstraat wordt gedaan om daar de winkels toegankelijker te maken. In aanvulling op deze praktische kennis, gaf spreker en theatermaker Marc de Hondinzicht in welke ervaringen hij heeft als rolstoelgebruiker en dat oplossingen helemaal niet zo moeilijk hoeven te zijn. Toegankelijkheid staat voor gastvrijheid en door in gesprek te gaan met bezoekers van jouw winkel, kom je samen sneller tot een oplossing dan je zou denken. Een van de ideeen is om als horeca-ondernemer met elkaar te bepalen welke locatie het meest geschikt is om een aangepast toilet te plaatsen en daar allemaal een financiele bijdrage aan te leveren.

Ook stelde een van de aanwezige ondernemers voor om op in de City Guide de toiletten op een plattegrond aan te geven. (redactie: deze tip is inmiddels doorgespeeld).

Naast zijn rol als ambassadeur voor een betere toegankelijkheid nam Marc ons mee naar een deel van zijn wereld door een korte, vrolijke en grappige uitsnede van zijn theatershow ‘Scherven brengen geluk’ te brengen.

Meer informatie

w.ydema@leiden.nl en/of s.paulussen@leiden.nl

Partners


Centrummanagement Leiden organiseert deze workshops met
medewerking van:

 

  • Rabobank Leiden-Katwijk,
  • HUBspot Leiden
  • Economie 071
  • Leidse Schouwburg-Stadsgehoorzaal