logo logo
 
 

Lancering Trakteerkaart

placehold

De Leidse trakteerkaart waarmee Leidenaren zichzelf of een ander op een cadeau uit Leiden kunnen trakteren is nu verkrijgbaar bij VVV Leiden.

De kaart is in het leven geroepen als onderdeel van de campagne ‘Trakteer jezelf op Leiden’ waarin de stad als een beloning wordt neergezet voor (regio)bezoekers.

Trakteerkaart
De trakteerkaart is te koop in bedragen van tien, twintig, dertig en vijftig euro. Ontvangers van de cadeaukaart kunnen de waarde ervan besteden bij aangesloten ondernemers binnen Leiden. “Op deze manier ondersteunen we Leidse ondernemers”, zo geeft centrummanager Gijs Holla aan. “Dat kunnen rederijen, winkels, hotels of horecagelegenheden zijn. Ondernemers leveren niets in op de waarde van de kaart en kunnen verzilverde kaarten eens per kwartaal inleveren bij VVV Leiden waarna ze het volledige bedrag op de rekening krijgen”, aldus Holla.


Marketingmanager Mincke Pijpers van Leiden Marketing is ook blij met de kaart. “We merkten dat er behoefte was aan een eigen Leidse cadeaukaart, alleen te besteden bij ondernemers in Leiden. Zeker in deze tijd extra waardevol.” “Bij VVV Leiden worden diverse cadeaubonnen verkocht”, zo zegt Pijpers “maar die kunnen overal worden ingeleverd. Deze bon kan echt alleen in Leiden worden verzilverd”. De bon is volgens Pijpers daarmee ook een leuk trakteeridee voor de vele bedrijven in Leiden en regio. “Daarmee trakteer je werknemers op Leiden en de ondernemers op omzet”.

Trakteer jezelf op Leiden
De kaart is onderdeel van de campagne Trakteer jezelf op Leiden waarin met name regiobewoners worden verleid tot een bezoek aan de Leidse binnenstad. De vrolijk ogende campagne zet in op proeven, zien, beleven en shoppen. Met de combinatie van deze vier elementen, onderscheidt de Leidse binnenstad zich ten opzichte van een groot winkelcentrum buiten de stad. “Wie winkelt in de Leidse binnenstad, maakt kennis met de veelzijdigheid van het centrum. Op elke hoek van de straat ligt wel een mooi verhaal. De stegen, het water, de historie. Dat geeft winkelen in Leiden net dat beetje extra”, zegt Holla. “Veel mensen hebben nog een verouderd beeld van de stad” denkt Holla. “Met deze campagne willen we dat beeld bijstellen en nodigen we de regio uit om Leiden te herontdekken. Er is veel veranderd”.

Ook op ooghoogte zichtbaar
De campagne die bestaat uit influencer- en online marketing, winkelroutes en meer is ook in de stad zichtbaar voor de consument. Nog deze week worden etalages van verschillende ondernemers in de trakteerstijl gebracht met een proef, zie, beleef of shop sticker. Daarnaast is met een deursticker duidelijk zichtbaar waar de trakteerkaart in te leveren is. De ondernemersbox met stickers, tasjes, cadeaupapier en bierviltjes wordt deze week uitgedeeld aan deelnemende binnenstadsondernemers.

Op leiden.nl/trakteerkaart zijn de voorwaarden van de kaart en deelnemende partijen terug te vinden. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via deze pagina.

Klik hier voor een overzicht van alle nieuwsitems
Klik hier voor een overzicht van alle nieuwsitems