logo logo
 
 

Extra 'Tourist Information Points' in Leidse binnenstad

placehold

Naast het vertrouwde VVV aan de Stationsweg kunnen bezoekers en (potentiƫle) ondernemers per 1 december ook terecht bij 10 extra locaties voor informatie over de binnenstad.


Op donderdag 10 november organiseerde Stichting Centrummanagement Leiden i.s.m. haar partners de vierde editie van de Open Pandendag op de 3e etage van het toekomstig warenhuis van Hudson’s Bay Company aan de Aalmarkt 22. Een dag speciaal voor (potentiële) retailers, ondernemers, vastgoedeigenaren, makelaars en investeerders. Naast het zeer diverse programma ‘Zakelijk Leiden’, werd bekend gemaakt dat bezoekers en (potentiële) ondernemers per 1 december 2016, naast het vertrouwde VVV aan de Stationsweg, ook voor meer informatie terecht kunnen bij 10 extra locaties in de binnenstad.

De zogeheten ‘Tourist Information Points’ bevinden zich bij diverse binnenstadondernemers en zijn te herkennen aan een ‘Tourist Information Point' sticker op het raam. Bij iedere locatie bevindt zich een display met plattegronden, de uitagenda en de stadsgids voor bezoekers. Daarnaast worden de medewerkers per locatie regelmatig bijgepraat over de stand van zaken in de stad, zodat bezoekers goed geïnformeerd kunnen worden. De ondernemers beantwoorden ook graag vragen van potentiële ondernemers over het ondernemersklimaat en staan in nauw contact met de Vestigingsadviseur van het Centrummanagement Leiden, Hans Gennotte. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een speciaal ontwikkelde Z-card met meer informatie over de sfeergebieden, een beschrijving per gebied en overige interessante kerngegevens.

Tijdens de Open Pandendag overhandigde Robert Strijk - wethouder Bereikbaarheid, Economie, Binnenstad en Cultuur - het eerste informatiepakket aan de deelnemende ondernemers: “Veel mensen bezoeken het VVV als startpunt van hun bezoek aan Leiden of kijken vooraf op de website. We hebben gemerkt dat winkeliers en horecazaken in de stad ook regelmatig vragen krijgen van bezoekers van binnen en buiten Leiden over evenementen of looproutes en van ondernemers die bijvoorbeeld een winkel willen beginnen. Met de ‘Tourist Information Points’ kunnen ondernemers deze rol van gastheer van de stad beter vervullen en mensen snel op weg helpen.”

De onderstaande ondernemers werken met veel plezier mee aan deze service om de gastvrijheid, de vindbaarheid en het meervoudig bezoekmotief te vergroten.

• Anne & Max - Gangetje 2
• Bloemenboot ‘De Watertuin’- Blauwpoortshaven 7
• Boekhandel Kooyker – Breestraat 89
• EDUARD – Hooglandsekerkgracht 6
• Douglas – Haarlemmerstraat 143
• Kapsones Kappers – Doezastraat 31
• Pieterskerkcafé – Kloksteeg 16
• Stadsgehoorzaal – Breestraat 60
• State of Art – Nieuwe Rijn 11
• Café l'Esperance - Keizerstraat 1

Klik hier voor een overzicht van alle nieuwsitems
Klik hier voor een overzicht van alle nieuwsitems