logo logo
 
 

OPROEP! Haak jij ook aan op de landelijke campagne 'Laat je duurzaam verrassen'?

bijlage(n) bij nieuwsbericht
Leaflet_Dag van de Duurzaamheid.pdf
placehold

Haak aan op de landelijke campagne “Laat je duurzaam verrassen” en breng jouw duurzame producten zo extra onder de aandacht van je klanten!


Leiden, 27 september 2018

CentrumManagementLeiden, de ondernemersverenigingen, Leiden Shopping, Goodmapp en gemeente Leiden willen deze landelijke campagne, gekoppeld aan de Dag van de Duurzaamheid, graag onder jullie aandacht brengen. Daarnaast lopen we ook alvast vooruit op het Leids initiatief "GoodBuy Festival Leiden 2018" op 27 oktober waarbij de Leidenaren te weten komen welke sociale en duurzame ondernemers er bij hun om de hoek zitten. Lees gauw verder!

Wat is de dag van de duurzaamheid?
De Dag van de Duurzaamheid is al 10 jaar, bij uitstek de dag om gezamenlijk te laten zien hoe duurzaamheid leeft in Nederland. Duizenden particulieren, bedrijven, overheden, scholen en organisaties laten zich die dag van hun ‘groenste’ kant zien en organiseren hun eigen activiteiten.
Zie dagvandeduurzaamheid.nl.

De Dag van de Duurzaamheid en Urgenda
In 2018 vindt op 10 oktober voor de tiende keer de Dag van de Duurzaamheid (DvdD) plaats. Deze dag is door Urgenda in het leven geroepen om Nederland elk jaar te laten zien wat er al gebeurt om Nederland te verduurzamen. Urgenda staat voor samen sneller duurzaam (www.urgenda.nl) Dit jaar wordt een Lustrum en dat is alle reden om groot uit te pakken! In tien jaar is er veel veranderd en dat willen we laten zien. Dit jaar richten we ons op de consument!

Landelijke campagne ‘Laat je duurzaam verrassen’
Dit jaar is er een grote landelijke campagne opgezet waarin winkeliers hun duurzame producten onder de aandacht brengen van de consument, zie bijlage ‘Leaflet_Dag van de Duurzaamheid’.

Winkeliers in verschillende steden, door het hele land, zetten hun duurzame aanbod in de etalage om te laten zien hoe makkelijk een duurzaam alternatief is. Klanten ontdekken die dag dat er overal al veel duurzamere producten te koop zijn.

Ook grote merken en winkelketens doen mee
Lidl, Spar, Aldi, Plus, Zeeman, H&M, NS, IKEA, Verstegen, Auping en Gamma zetten in de week rondom 10-10 enkele duurzame producten in de etalage. En wat is het duurzame verhaal achter T-shirts van C&A of de luiers van Kruidvat? Ook bedrijven als ATAG, Philips en Landal gaan ons duurzaam verrassen.

Promotiemateriaal/publiciteit
Op de website staan downloads om te gebruiken voor e-mails, facebook, en een lege poster om zelf in te vullen etc. zie
http://www.dagvandeduurzaamheid.nl/downloads/

Daarnaast zal er landelijk veel publiciteit gegenereerd worden:

  • Een radiospot wordt uitgezonden tussen 28 september en 10 oktober op Radio2, Skyradio en 538.
  • Landelijke persberichten worden verstuurd
  • Via Twitter (@urgenda), Instagram (@urgendanl) en Facebook (zowel Urgenda als DagvandeDuurzaamheid) worden activiteiten gepromoot en filmpjes rondgestuurd om aandacht te vestigen op alles wat gebeurt op de Dag van de Duurzaamheid.
  • Bloggers, vloggers en websites zijn benaderd om activiteiten te ondernemen.
  • Lees ook de laatste nieuwsbrieven van Urgenda (12.000 lezers) http://www.urgenda.nl/actueel/nieuwsbrief/

Waarom meedoen in Leiden?

  • Winkeliers profiteren van de landelijke campagne van Urgenda en kunnen het ontwikkelde promotiemateriaal gebruiken. De grootwinkelbedrijven genereren landelijk al een hoop reuring waar de kleinere winkels op kunnen voortborduren;
  • Alle communicatiekanalen (van winkels, gemeente, lokale pers en LeidenShopping.com) zullen worden ingezet om ruchtbaarheid te geven aan de campagne;
  • Aandacht in de media voor de winkelstraat en/of individuele winkels;
  • Extra omzet voor duurzame producten;
  • Contact met winkelend publiek over het duurzame aanbod;
  • Ook alvast reclame maken voor het GoodBuy*-festival op 27 oktober;
  • Versterking van het netwerk van winkeliers met duurzame intenties.
Enthousiast geworden?
  1. Meld je vooral aan via info@leidenshopping.com. Wij zorgen er vervolgens voor dat je dan ook op de landelijke site van de Dag van de Duurzaamheid genoemd wordt.
  2. Download de poster of maak je eigen poster mbv de downloadbare ‘lege poster’ en hang hem op in de etalage
  3.  Maak gebruik van alle andere downloads voor e-mails, facebook etc.
  4. Zet je duurzame producten in het zonnetje
  5. Maak alvast reclame voor het GoodBuy Festival*

* GoodBuy Festival Leiden 2018 in samenwerking met Goodmapp
Op 27 oktober trappen we in Leiden af met het allereerste GoodBuy Festival van Nederland, zie voor meer informatie het
facebookevenement.

Vanuit een samenwerking van Goodmapp en Leidse sociale en duurzame ondernemers, is deze dag bedoeld om Leidenaren meer bekend te maken met alle sociale en duurzame ondernemingen en initiatieven in Leiden: de mooie producten en leuke, bijzondere winkels en horecagelegenheden in Leiden die ook nog eens duurzaam zijn. Goodmapp is een initiatief van Laura Spanjer, waarbij in de vorm van een internationale kaart in een web-app winkels en horecagelegenheden met eerlijke en duurzame producten letterlijk ‘op de kaart’ worden gezet. Neem contact op met het team in Leiden via info@goodmapp.io voor meer informatie en/ of voor hoe je hier als ondernemer betrokken bij kunt raken! Ook als je denkt wellicht (nog) niet helemaal duurzaam te zijn :-).

Klik hier voor een overzicht van alle nieuwsitems
Klik hier voor een overzicht van alle nieuwsitems