Door de samenwerking tussen het Centrummanagement en ARTvertisements kan iedere ondernemer, vastgoedeigenaar en makelaar hun lege etalage kosteloos laten voorzien van een speciaal hiervoor ontworpen kunstuiting. In deze kunstuiting zijn tal van verwijzingen naar ondernemen in het Leiden van vroeger en nu te vinden. Daarnaast hebben de vastgoedeigenaren de mogelijkheid om het ontwerp te laten personaliseren, zodat potentiële huurders kennis kunnen maken met het pand.
Gijs Holla, centrummanager in Leiden, is enthousiast over de tijdelijke aankleding: ‘Als Centrummanagement zijn we voortdurend bezig het winkelbestand in Leiden verder te verbeteren en verrassender te maken. Hierbij kan het wel voor komen dat een pand langer leegstaat totdat een geschikte huurder gevonden is. Dit initiatief zorgt ervoor dat we deze periode kunnen overbruggen, zonder dat de leegstaande etalage afbreuk doet aan onze historische binnenstad en de winkelbeleving van bezoekers’.
Niki Koutouras, mede-eigenaar van ARTvertisements, is verheugd bij te kunnen dragen aan het verder versterken van de uitstraling van de Leidse binnenstad: ‘Ook tijdelijk leegstaande winkels kunnen een bijdrage aan een esthetische leefomgeving geven, wanneer deze worden ingezet om te verbinden. Met dit initiatief geven we aan ruimte visuele en kunstzinnige functionaliteit, waardoor alle betrokken partijen voordeel kunnen halen. Hierdoor hoeft leegstand niet storend te zijn, maar juist inspirerend en informatief’.
![DSC02447[1] web](https://www.centrumvanleiden.nl/wp-content/uploads/DSC024471-web-scaled.jpg)