logo logo
 
 

Bestuur van CML

placehold

Stichting Centrummanagement Leiden bestaat uit een bestuur, adviesraad en een dagelijkse werkorganisatie.

Bestuur (zie foto)
De koers die het CML vaart, wordt vastgelegd in het bestuur. Momenteel is het bestuur als volgt samengesteld:
 

  • André Veenboer - Voorzitter CML
  • Erwin Roodhart - Centrummanager CML
  • Wim van Zwet - Penningmeester CML
  • Sjaak Scheffer - Bestuurslid CML, VECOVAB
  • John Sijmonsbergen - Bestuurslid CML, Directeur publieke zaken Museum Volkenkunde
  • Lilian Visscher - Bestuurslid CML, Universiteit Leiden
  • Rob van Wijnen - Bestuurslid CML, Horeca groep


Agenda vergaderingen


De bestuursvergaderingen vinden plaats op de eerste dinsdag van de maand, tenzij anders wordt vermeld. 

Voor 2017 zijn de volgende momenten gepland: 

  • 10 januari;
  • 7 februari;
  • 7 maart;
  • 11 april;
  • 9 mei;
  • 6 juni;
  • 5 september;
  • 10 oktober;
  • 7 november;
  • 5 december

Adviesraad CML

placehold


De adviesraad vertegenwoordigt de binnenstad van Leiden en adviseert het bestuur van CML. In de adviesraad zitten onder andere binnenstadsondernemers vanuit de retail, horeca en dienstverlening, maar ook ambtenaren van de gemeente Leiden, leden van de Koninklijke Horeca Nederland en lieden van de Warenmarkt. De partijen die zitten nemen in de adviesraad hebben er groot belang bij dat de binnenstad bruisend, aantrekkelijk en economisch vitaal is. Hoe de adviesraad precies is samengesteld, kun je hieronder zien. 
 

  • Bestuur CML
  • Gemeente Leiden: Elles Dietz (Accountmanager Binnenstad), Bas van Meggelen (Beleidsadviseur Economie)
  • Stichting Leiden is OPEN: Claudia de Zeeuw (EDUARD)
  • Rabobank Leiden-Katwijk: Ariën Roelandse (Accountmanager MKB), Florine Zandbergen (Assistent accountmanager MKB)
  • Koninklijke Horeca Nederland: Ingrid Hooyenga (In den Bierbengel), Ruud Witteman (Witteman Horeca Beheer)
  • Warenmarkt: Kevin Kerdijk (De Vrolijke Noot), Martin Huisman (Snoepkraam)
  • Hoteloverleg: Kees Bos (Hotel Nieuw Minerva)
  • Vastgoedsector: Teade Groen (ACHMEA)
  • Ondernemersvereniging 'Hartje Leiden': Erik Groen (voorzitter, Fietswinkel Trappers)
  • Ondernemersvereniging 'De Bree': Emma Biemans (voorzitster, Emma Biemans Interieur Advies&Ontwerp)
  • Ondernemersvereniging 'Doeza/Herenstraat': Nelly Brands (Voorzitster, Kapsones Kappers), Christiaan van Minnen (Voorzitter, Index Books), Saskia Hudig (Secretaris, PJOKK), Ger Roos (Nieuwenburg)
  • Ondernemersvereniging 'Haarlemmerstraat': Dagobert Schulp (Voorzitter, De vliegershop), Jack Dambrink (Piece of Cake)
  • Ondernemersvereniging 'Pieterskwartier': Tineke Collé (Voorzitster, Café l'esperance), Jaap Brusewitz (B&B Pelgrimsplaats), Harold Fleurke (Café Vereniging Leiden)
  • Ondernemersvereniging 'Beestenmarkt': Walther Jacobs (Voorzitter, Mac Donalds), Cora Onderwater (Bloemenboot de Watertuin)

Agenda vergaderingen

De adviesraadvergaderingen vinden plaats op de tweede dinsdag van de maand, tenzij anders wordt vermeld.

In 2017 worden de adviesraadvergadering in de nieuwe stijl gehouden. Dat wil zeggen dat het eerste gedeelte wordt besteed aan actualiteiten, om vervolgens de vergadering interactief voort te zetten aan de hand van een thema. Deze thema's komen voort uit het uitvoeringsprogramma van CML. 

Voor 2017 is de volgende planning gemaakt: 
 

  • 10 januari | Locatie: Stationsweg 26, grote vergaderzaal
    Thema: Beleid & Belangenbehartiging
    Onderwerp: Vindbaarheid, bereikbaarheid, parkeren
     
  • 21 februari | Locatie: Kamerling-van der Werff
    Thema: Marketing & Evenementen
    Onderwerp: Leiden Asia Year, Leiden STIJLjaar, Leiden is OPEN 
     
  • 14 februari | Locatie: Stationsweg 26, grote vergaderzaal
    Thema: Beleid & Belangenbehartiging
    Onderwerp: Nederland schoon - KVO agenda, veiligheid, flyeren en sampling, fietsprobleem.
     
  • 11 april | Locatie: Old School
    Thema: Evenementen & Marketing
    Onderwerp: Leiden Festivals, Lakenfeesten, Winter Wonder Weken, Opening Catherinasteeg
     
  • 9 mei | Locatie: nnb
    Thema: Ondernemersklimaat
    Onderwerp: Identiteit, herinrichting & acquisitie sfeergebieden, blurring en retailvisie.
     
  • 13 juni | Locatie: nnb
    Thema: Kennis + Leden/partners
    Onderwerp: Festival en Visitor Journey, WiFi tellingen, Handleiding verenigingen
     
  • 12 september | Locatie: nnb
    Thema: Ondernemersklimaat
    Onderwerp: Vestigingsklimaat
     
  • 17 oktober | Locatie: nnb
    Raadsbezoek*
     
  • 14 november | Locatie: nnb
    Bezoek andere stad
     
  • 12 december | Locatie: nnb
    (nog vrij)

* Raadsbezoek in september of oktober 

Heb jij als ondernemer of betrokken bewoner interesse om ook eens een adviesraad bij te wonen, laat het ons weten door te mailen naar info@centrumvanleiden.nl.